duminică, 23 martie 2014

Chiajna - Petrolul Ploieşti şi Dinamo Bucureşti - Pandurii Târgul Jiu prin obiectivul membrului Oastea Fiară. 22.03.2014

Într-o seară frumoasă de sâmbătă, fiind în minunatul București, am decis să merg la cele două meciuri jucate în capitală: Chiajna 0-0 Petrolul (localitatea Chiajna e la 5-7 minute cu taxiul de la una din stațiile de metrou bucureștene) și Dinamo 2-3 Pandurii Târgu Jiu.

Aș vrea din start să le mulțumesc băieților din grupul Honor et Patria, care au făcut posibil accesul meu pe ambele arene în calitate de fotograf, ceea ce mi-a oferit libertate de mișcare pentru a urmări toți suporterii activi din cadrul stadioanelor din Chiajna și din bulevardul Ștefan cel Mare.

Intrarea pe stadionul Chiajnei. Jandarmeria părea destul de relaxată. În jur vedeai doar petroliști, în proporție de 80% purtând fulare sau tricouri FC Petrolul Ploiești.  



 În cazul exceselor de veselie din peluză, este pregătită și autospeciala jandarmeriei.

Ambele peluze au fost ocupate de petroliști. În imaginea de mai jos sunt cei de la Nord, care cu vreo 15 min înainte de meci au început să cânte (mai mult ”dedicații” pentru Steaua și Dinamo).




 Echipele în teren. Se simte spiritul de unitate în echipa ploieșteană, nu ? ;)




Cât am stat prin zona băncii tehnice, Răzvan Lucescu mă tot privea zâmbind. Am zis să-i fac și lui o poză să nu se simtă neglijat :)


Peluza Latină. Spre deosebire de ceilalți, aceștia încercau toate cele 90 de minute să cânte/scandeze fără pauze mari. De asemenea, nu s-au lenevit să aducă steaguri și japoneze, ceea ce mereu aduce un plus valoare imaginii peluzei.




În mare parte Peluza Nord a dat tonul scandărilor și cântecelor, susținute de grupul Zona Vest și de ceilalți suporteri petroliști veniți în deplasarea de la Chiajna. Din punct de vedere sonor cei din Nord sunt la un nivel foarte bun.





 Drăguț e stadionul celor din Chiajna, însă, din punctul meu de vedere, Liga 1 a României ar trebui să arate cu totul și cu totul altfel.





 Plăcut să vezi cum jucătorii comunică liber cu suporterii, glume și zâmbete. Unitate dintre peluză și echipă, ceea ce lipsește marii majorități a echipelor. De asemenea, doi din jucătorii Petrolului au adus și câteva sticle cu apă pentru suporterii echipei. Frumos, ce să mai zici ...


Pompierii și ei pe fază.


Am remarcat mai sus că cei din Peluza Nord la nivel sonor stau destul de bine dar, de asemenea, mi-a plăcut și faptul că nu s-au rezumat la scandări scurte și cântece care să se limiteze la un minut de cântat. Se observa (dar se și simțea) veselia și buna atmosferă a peluzei la interpretarea unor cântece, care durau până și 15 minute fiecare.






 Spre finalul meciului, gardul din fața peluzei a fost puțin modificat. Pasiunea își pune amprenta.


 

Băieții din Nord trimit ”salutări” jandarmului ce filma peluza.


Iată și jandarmul ce tot meciul filma Peluza Nord a petroliștilor ;)


Grupul Zona Vest



Meciul s-a terminat 0-0. Un meci destul de plictisitor în teren, din punctul meu de vedere. După încheierea meciului, am luat un taxi și am plecat spre Stadionul Dinamo din blv. Ștefan cel Mare și Sfânt.

Am ajuns pe stadion în minutul 1, așa că am reușit să văd și golul oltenilor din minutul 5.


Peluza Sud Dinamo. I-am mai văzut pe băieți în acțiune și la meciul România 3-0 Ungaria, când tot reglau conturile cu Sud Steaua, și în ziua meciul cu Steaua în Ghencea (1 martie 2014) scor 1-1. Rămân la aceeași părere:
- Îmbucurător este faptul că nu prea am văzut în Sud persoane care să nu fie la subiect cu fenomenul, țărănoi și cioare. Marea majoritate a persoanelor sunt cu atitudine și viziuni, ceea ce le oferă un mare plus în ultraserie. Chiar dacă și sunt careva personaje ce sunt departe de fenomen (pe care personal nu i-am observat la nici unul din meciurile enumerate mai sus), liderii peluzei din câte înțeleg țin sub control minuțios situația, și nu permit dezvoltarea haosului și anarhiei în sector. De asemenea, aș vrea să remarc faptul că, din punct de vedere fizic, se observă o pregătire sportivă generală destul de bună a mai multor grupulețe - presupun că este vorba și de mentalitatea de hooligans pe care o împărtășesc aceștia.
La puncte slabe totuși aș trece partea sonoră a peluzei. Da, atunci când cântă sau scandează se aud foarte bine și putermic, dar o fac foarte rar (în a doua repriză au început să scandeze abia după ce Dinamo a egalat), atât cântecele cât și scandările se termină mult prea repede (2-3 ori și atât). Potențialul celor de la Sud cred că este mult mai mare în ceea ce privește partea sonoră, dar presupun că actuala atitudine față de cântece și scandări este legat de o oarecare politică a peluzei, sau poate acest aspect nu este considerat drept o prioritate de liderii peluzei.







 Cred că această poză am s-o las fără comentarii. Toată lumea înțelege ce și cum ;)



Nu doar la Chișinău lumea privește meciurile din propriile apartamente aflate în blocurile de prin vecinătate :)

Peluza Cătălin Hildan. Mi-a plăcut faptul că au cântat și au scandat tot meciul, cu mici pauze. Se auzeau foarte bine, la nivel vizual de asemenea prezentarea a fost foarte bună.





Numai ZIMBRU!!!